Buurkracht (ECoop) verzorgt voor u de administratie omtrent de verrekening van de postcoderoosregeling. In dit document vertellen wij u hoe onze dienstverlening eruit ziet, wat u van ons kan verwachten en wat wij van u vragen.

Dienstverleningsproces

  1. Zodra het opwekjaar is afgelopen zullen wij de voorbereidingen treffen voor de administratieve afhandeling. Ter controle sturen wij u de gegevens die wij in ons systeem hebben staan. Het betreft de ledenlijst van het project en de energieleveranciers van de leden. Daarnaast vragen wij de opwekgegevens per maand bij de cooperatie op. Graag ontvangen wij de gegevens binnen 2 weken.
  2. Zodra de gegevens door de cooperatie zijn gecontroleerd en wij de opwekgegevens hebben ontvangen, stellen wij de ledenverklaringen en de verklaringen voor de energieleveranciers (indien nodig) op. De verklaringen zenden wij ter controle naar de cooperatie. Opmerkingen over de verklaringen ontvangen wij graag binnen 1 week.
  3. Zodra de ledenverklaringen akkoord zijn, kunt u de verklaringen doorsturen naar de leden. Wij zullen na akkoord de toegerekende opwekgegevens verzamelen en toezenden naar de energieleveranciers.
  4. Zodra alle gegevens zijn verzonden is het proces afgerond, het is aan de energieleveranciers om de verzoeken in behandeling te nemen. Per energieleverancier verschilt de behandeltijd en de wijze van verrekening. Dit kan via een creditnota of door een verrekening op de eindnota/jaar afrekening.
  5. De reacties van de energieleveranciers sturen wij automatisch door naar de coöperatie indien die bij ons binnenkomen. Indien hieruit nog aanvullende werkzaamheden komen en u heeft hierbij hulp nodig dan kunt u contact met ons opnemen voor een passend prijsvoorstel.
  6. Indien u na afronding van het proces nog vragen heeft of er aanvullende werkzaamheden nodig zijn kunt u contact met ons opnemen. Samen kunnen we kijken welke werkzaamheden nodig zijn en u hier een passend prijs voorstel voor doen.

 

Neem contact met ons op voor vragen over ledenadministratie:

Belangrijke informatie:

  • Het is belangrijk dat u de huidige energieleverancier van het lid heeft doorgegeven. Hiermee voorkomt u dat er naderhand nog aanvullende werkzaamheden nodig zijn.
  • Is een deelnemer overgestapt van energieleverancier? Dan berekenen wij de overstap per de 1e van de maand daaropvolgend.
  • Heeft de deelnemer een overdracht gedaan van de participaties? Dan berekenen wij de wijziging per 1e van de maand.
  • Voor correctiewerkzaamheden brengen wij kosten in rekening. De kosten hiervoor bedragen 50,- euro voor een individueel lid en 100,- euro voor collectieve werkzaamheden voor meerdere leden. De bedragen zijn exclusief btw.

Veelgestelde vragen / FAQ

Klik hier voor veelgestelde vragen voor de coöperatie over ledenadministratie en onze dienstverlening

Klik hier voor veelgestelde vragen voor de leden van coöperaties over onze dienstverlening


< terug naar het overzicht

Copyright © 2024 eCoop